Friday, September 5, 2008

From Ahmad Ismail to Tun Mamak..............

I never like to read Tun Mahathir's blog and never have good impression on him.

(so what if he has boasted 6 million readers have visited his blog......)

Why?

We Malaysian now are reaping what he has sowed before namely cronyism,corruption, money politics, rot judicial system and a bunch of racist politicians.

He is that type of shrewed politician who always thinks that he is right. Read his blog and you will know what I meant.


http://test.chedet.com/che_det/2008/09/snippets-6.html

Frankly speaking, I think he is 100% worst than Pak Lah.

According to an article from Malaysiakini, he has indirectly defended Ahmad Ismail. He talks about how Chinese politician leader has defended Wong Meng Chee for his 6 minute Negarakuku video rap that has offended many Muslim friends. (In my memory, I never remember any MCA leaders came out and defended Wong Meng Chee. Tun Mamak, you must be "nyanyuk" now)

Come on, Tun Mamak. I just cannot understand the way you compare Wong Meng Chee and Ahmad Ismail. Wong Meng Chee is just an ordinary citizen.

Do you mean that when one irresponsible citizen utters some offensive words, politician leaders must come out and apologise?(wow our policitians must be very free)

Whereas, Ahmad Ismail is a leader of a Umno Branch. He should set a good example to the nation.

Tun Mamak. Think before you write.......................

Do you want to know how bad is the situation in Malaysia now ?

Under Umno and Mahathir administration, this country has trained up a bunch of racist politician and government servants.

If you understand mandarin, please read the article below.

Be careful Malaysian. Tun Mamak's ulterior motive is to bring down Pak Lah. He will resort to every means even at the expense of Malaysian unity to achieve his own agenda. Tun Mamak, please do not plant your "hay-wire" idea to people any more.

One Ahmad Ismail is enough.


評論:鄭丁賢‧千百個阿末

兩個星期前,我接到一個母親的電話。

她的女兒,在政府學校擔任教職,最近被安排接受一項訓練課程。

課堂上,一名講師公然否定非馬來人的公民地位,指他們是外來者;然後,指著華裔學員說:“這個國家是馬來人所擁有,你們不配要求甚麼。”

其它污辱和貶低的字眼,我不需要重覆。

這些華印裔學生聽了,心裡忿忿不平,極為難過;但是,基於講師手上的權力,家不敢當場反駁。

到了晚上,女兒終於按捺不住,打電話向母親哭訴經過。

從這位母親轉述女兒遭遇的聲音,聽得出她內心的激動和憤怒。然後,她掛了電話。

昨天,林吉祥公開另一位家長寫給他的信件。

他的女兒,獲得公共服務局學金,按照規定,需要出席一項課程。

講師來自首相署屬下的國家幹訓局(Biro Tata Negara)。這個機構的名聲和紀錄,大家心裡有數。

這位家長轉述,這名講師聲稱非馬來人不應該置疑馬來人的特權,而且要感謝馬來人給於公民地位,以及居留之所。

他還指示其他馬來人學員,不能和非馬來人交往。

非馬來學員受到的心理衝擊,可想而知。連一些馬來學員也受到驚嚇,哭了出來。

這兩起事件,過程竟是如此相同。我不知道,是不是涉及同一名講師?類似的事件,是否兩宗?

我相信,絕對不只是兩宗,而是以千百計。

各種政府課程,以及各級學校的課室內,都一再出現這類偏激的種族言論,歧視教育。

多少年輕的心靈受到戕害,多少啟蒙中的腦袋受到荼毒。

巫統為一個阿末依斯邁的言論,作出道歉。

千百個阿末依斯邁,還在我們的周圍,在族群之間,埋下分化和仇視的種子。

幾十年來的種族政治,單元教育,製造了無數的阿末、X講師,以及他們的信徒。

在國家被摧毀之前,請高抬貴手,不要再讓這種情況繼續下去。我們需要的是寬容諒解,不是仇恨和對抗。

(希望文中提起的母親,把詳細的經過、人物名字、主辦單位等資料電郵給我,以便轉給各有關機構,進行調查。我們不能只是哀嘆難過,而必須採取積極行動,作出改變了。)

星洲日報 /夜雨晨風‧作者:鄭丁賢‧2008.09.04

指黄明志兴权会也曾提种族论
马哈迪为阿末依斯迈打抱不平

9月4日 傍晚7点42分

ahmad ismail umno bukit bendera虽然副首相纳吉已代为道歉,但是巫统升旗山区部主席阿末依斯迈(左图)坚持不道歉,这项决定与前首相马哈迪的看法不谋而合。

马哈迪今日在其部落格以不点名的方式为阿末依斯迈打抱不平,反问为何非马来人发表极端种族言论时,却没有马来人要求他们道歉?

他指出,马来人非常害怕被标签“种族主义”,其程度甚至严重到自己的权利被诬蔑和攻击时,依然不敢挺身自我捍卫。

“最近政府和副首相与部长都在忙着向华裔和印裔道歉,因为数名巫裔领袖说出一些被视为过于‘种族主义’的言论。”

“不幸的是,副首相和阿都拉政府已经公开道歉,但是这项来自巫统最高领袖的道歉竟然不被有关族群的领袖所接受,他们要求发出被标签为‘种族主义’言论的人士亲口道歉。”

mahathir kimma new office event 150708 03指兴权会备忘录具煽动性

马哈迪(右图)愤愤不平表示,当非马来人发出种族主义的言论与声明时,马来人却不曾要求他们道歉。

接着他转载了兴都权益行动委员会提呈给英国首相的备忘录的部分内容,列出其中极端与种族主义的字眼,包括指责“武装暴力回教极端分子”协助大马政府、政府对印裔进行“种族清洗”与“小型种族屠杀”,以及发动军警武装攻击印裔。

马哈迪认为,备忘录的内容不仅“种族主义”,更是充满煽动性。

华基政党反而捍卫黄明志

然后他又举出另一个例子,即甫回国的留台生黄明志早前改编国歌,嘲弄穆斯林的祈祷声,将祈祷声形容为情歌对唱。

negarakuku rap fiasco 080807 namewee in studio“为什么不要求他们道歉?他们的领袖有道歉吗?事实差得远,华人政党的领袖捍卫黄明志(左图),兴权会的成员被释放,一些甚至参加大选并中选为代议士。”

“他们要求政府不要歧视他们,但是看来他们发出极端与煽动言论后,不仅获得自由,而且还赢得尊重,被称为‘尊敬的’。”

“问题是为何政府偏袒一方,掩盖兴权会的种族主义言论,但是却大肆炒作马来领袖的言论,为什么印裔部长和印裔族群的领袖不用道歉?”

马哈迪认为,虽然自己可能因为上述言论而被指为导致种族关系恶化的推手之一,“但是如果一方拥有自由,另一方被诬蔑却只不能开口,我认为是不公平的”。

指兴权会备忘录具煽动性

华基政党反而捍卫黄明志








No comments: