Monday, August 30, 2010

In UmNo we trust........


DAP, sorrie.... tak tutup aurat cannot enter masjid.......


UMNO : tak tutup aurat boleh masuk juga........WHY WHY WHY? because we are UMNO.......


The party that always right ............KOREK KOREK KOREK






.



PUTERI UMNO TERKECUALI DARI HUKUM ISLAM KE???

4 comments:

Anonymous said...

ai yo yo in UMNO we dielah....

Mr PM said...

pASAL DIA AGAMA ISLAM KOT?

Cina tu kafir...kekafiran yang menyebabkan dia dilarang masuk ke Masjid dan surau.

Aurat tu salah satu darinya, tapi yang paling utama...agama...

Anonymous said...

Bukan muslim, masjid dan mainan politik — Dr Mohd Asri Zainul Abidin
August 30, 201030 OGOS: Saya amat bimbang apabila isu-isu agama dipolitikkan. Islam cuba ditafsirkan menurut kepentingan politik masing-masing. Hukum-hakam syarak menjadi mangsa. Permainan politik sanggup menggadaikan segalanya. Amat berbeza antara penilaian berteraskan politik kepartian dengan penilaian yang berasaskan metodologi ilmu dalam Islam.

Politik kepartian sering menilai isu atau sesuatu berasaskan kepentingan (political interest), persepsi dan prejudis. Sementara ilmu Islam yang sahih menilai sesuatu berdasarkan dalil dan fakta. Kebenaran dalam Islam itu buta warna parti atau kumpulan. Kebenaran itu kebenaran, tanpa mengira dari mana dan kepada siapa ia berpihak. Firman Allah: (maksudnya):

“Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.” (Surah al-Maidah, ayat 8).

Anonymous said...

Mr.PM, adalah dicadangkan anda membaca tulisan DR.Asri, bekas mufti Perlis berkenaan soal ini...